2010-08-16 | 16:44:44

“Money is not the most important thing in the world. Love is. Fortunately, I love money.”

Det är inte lite störande när man åker till centrum för att uträtta vuxenärenden, och sedan kommer tillbaka hem med en i och för sig ny plånbok, men den är mycket tunnare än när man åkte iväg (att plånboken är fysiskt lika tjock som i början behöver vi inte tala om, bankkontot börjar hur som helst bli farligt tomt så småningom). Idag började jag dagen med att sola med mamma. Det var väldigt mysigt. Hon försöker spendera så mycket tid som möjligt med mig, och det känns väldigt härligt. Finns inte så många andra som jag kommer att sakna lika mycket som mamman min. Så skulle jag åka med henne till "centrum" för att uträtta en massa ärenden: besöka banken, försäkringsbolaget, folkpensionsanstalten och posten. Vi gjorde allt det och så var det dags att "bara kolla" i några butiker. Dagens saldo: ett par underbara, blåa gummistövlar, ett par fina sandaler med nitar och grejer, samt en snygg plånbok i äkta läder. Jag är mer än nöjd. 

Förresten, visste ni att reseväskor är så sjukt dyra? Och försäkringar också? Men, nu har jag fixat det mesta inför min resa. Förutom att tvätta kläder och packa, men det är väl inte så viktigt...

Jag har väldigt blandade känslor inför min resa. Ena minuten är jag väldigt pepp över den och i den andra är jag näst intill panikslagen. Kommer jag att klara av det?

Nu är sommaren slut, förresten. Eller det känns så, eftersom Lekholmen stängde igår. Jag var där från början till slut, och det är rätt mysigt. Jag var där dagen det öppnade för sommaren och dagen det stängde. Familjelägret var roligt, och jag har nog kommit fram till att småbarn är underbara. <3


Mina gummistövlar som är skitcoola, va!





1 Kommentarer
linda - pictures, drawings, me:

jag vill också ha ett par gummistövlar :) asballa

2010-08-18 | 14:06:05
URL: http://lindaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.