2010-02-10 | 02:18:34

Blä!

Jag har trixat lite med koderna här och lekt i Gimp. Nu är jag otroligt trött och fattar fortfarande nada av koderna! Fint jobbat, va? Nå, nu skall jag sova i några timmar och sedan kanske börja läsa till studentexamen. På fredag har jag textkompetens i modersmål, vilket betyder 6 timmar i gy-salen under väldigt strikta omständigheter, handkramper och dålig mat. Och så borde man plugga inför det också. Jaha.

Seriöst går textkompetensen ut på att man får ett visst material (brukar vara en 3-5 olika slags texter (artikel, dikt, novell osv) som behandlar samma ämne), och 5 uppgifter varav man skall svara på 3. En text skall vara 1-2 sidor lång, och skall vara skriven i en vetenskaplig anda, alltså låta väldigt proffsig. Missförstår man uppgiften får man absolut inga poäng. Jääätteskoj.

Och så nästa måndag har jag listening comprehension i Engelska. Det är iaf en kort grej, som tur.
Enough pladdrat om skolan, för nu skall jag sova.

Materialet till moddaskrivningarna.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.