2010-02-19 | 19:50:10

Penkkis + Abikryssning!

Geez jag har bakis. Inte klokt alls. Men gårdagen var så otroligt rolig! Penkkis var ju kanske inte så hejsan, men kryssningen! <3 Efter det mindre bra spexet var det dags för att hoppa upp på flaken! Vi hade tre stycken. 


En av de tre flaken. Och Lärkan i bakgrunden!


Miki, Chris, jag och Tildis - aka room 5118!


Tilda och jag! n_n

När vi väl var ombord på flaken var det dags för själva abi-paraden i Helsingfors centrum! 

Hela paraden bestod av ca 100 flak med 40 elever/flak. Det var rätt mycket skrik!

Så styrde vi stegen mot båten! Viking Lines m/s Mariella var vår båt, och där var det sååå roligt. Det hände rätt mycket. Först åt vi middag. Där drack vi vittvin blandat med sprite som är jättegott!

Jag och Tilda på hytten före middagen.


Och så efter det snyggade vi till oss i hytten, därefter blev det några shots och så karaoke! Jag och Tilda sjöng "Vill ha dig" och det var episkt. Jag har det på video men den är så pinsam att jag inte lägger ut den. XD Efter det blev det lite dans på borden på Fun Club, efter det blev det klädombyte till klänning, så hängde vi en stund på hytten och diskuterade krigspolitik och U-ländernas ställning. Och så hängde vi också en stund i Ericas hytt!


Tilda, jag och Erica i Fun Club!

Efter detta tappade jag bort dem men råkade stöta på Linus istället! Vi jobbade på samma sommarjobb i somras och blev rätt goda vänner. Så jag hängde med honom och hans kompis Ekka (Erik?) och vi dansade och talade och sådär. Fast jag ramlade ner för ett par trappor och söndrade mina favoritskor (R.I.P!). Det var lite läskigt. Men jag bröt inget så det är ju positivt!


Linus und ich!

Så lade vi oss runt 3, sov till halv 10, åt frukost och så sov vi hela dagen. Vattnet tog slut på hela båten (!!) och vi blev fast i isen så vi försenade oss en dryg timme. Om man ser bort från det (och att favvoskorna dog) så hade jag jätteskojigt! :D ABIABIABI!
1 Kommentarer
KAN DEE DRAWiNGS:

Självklart levererar jag till Finland också. Vi levererar till hela världen :)

2010-02-23 | 22:57:22
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.