2010-03-16 | 13:22:21

Studentexamen i modersmål II, essä

Det är vad jag hade igår då. Studentexamensprov i modersmål, del II, essä. Och det gick väl rätt bra, tror jag. Frågan löd:

Borde personer som skriver på webben ange sitt namn eller får de skriva anonymt?

Något i den stilen. Jag skrev 4,25 sidor, var klar ungefär tjugo i 13, vilket betyder att jag skrev min essä (och renskrev den) på ungefär 3 timmar. Alla rubrikerna (14st) var lite fåniga. Elektricitet, drömmar, utrotningshotade fiskar och sportekonomi. Jätteintressant. Iaf fanns den evinnerliga indernet-frågan med.

Annars så har jag en jävlig hosta. Hostade alldeles grymmt i går på kvällen, så Markku gav mig en PanaCod (strong stuff) som gjorde att jag slocknade och sov som en stock (och hade en äcklig dröm) utan att hosta. :) 

Idag skickade jag in min ansökan till svenska universitet, och det jag sökte till är Lund och Stockholm. I Lund till Kriminologi och i Stockholm till lärare i Engelska (kombinerad grund- och mastersutbidning), lärare i Engelska för högre grundskola och gymnasieskola och Socialantropologi. :) Har inte allt för höga förhoppningar på att faktiskt bli antagen, men det skadar ju inte att försöka! n_n

Nu skall jag repetera engelska grammar för morgondagens SE i det. :P *vinka*
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.