2010-05-09 | 14:04:38

Amor Vincit Omnia

Så står det i halsbandet jag valde ut till min studentpresent! Betyder ju "Love Conquers All", och halvt har det varit ett aktuellt tema denna vecka. Plötsligt gick jag och skaffade mig ett liv. Det var skrämmande att plötsligt inte ha all tid i världen till att göra ingenting. Plötsligt måste jag fixa mig och gå på bio, och helt enkelt inte ha så mycket tid över att just göra ingenting. Scary stuff. Och det här med Kärlek och allt sånt, så jag har typ skaffat mig en pojkvänn. Det går skrämmande fort, men jag tänker inte grubbla så mycket, bara leva i nuet. :)

En produktiv vecka har jag bakom mig. Om man då räknar shoppande, shoppande, shoppande, bio och en tallinresa till produktivt. Jag har köpt 3 rockar, 2 tröjor, 3 par skor, 1 par jeans, 1 scarf, 2 t-shirts och 1 fleece. Nu kunde man konstatera att "Tili tuli, tili meni". Vilket översätts för de mindre finska personerna ungefärligt till: "Lönen kom, lönen gick". Men jag gillar allt jag köpte. Förstås. Annars hade det väl varit lite dumt att köpa sakerna?

Mina nya supersnyggishkaskor som jag aldrig kommer kunna gå i <3

Detaljerna framme. 

1 Kommentarer
Niklas H Alsten:

Åh dem var verkligen fina =)

2010-05-09 | 15:07:32
URL: http://decipher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.