2010-05-16 | 20:32:35

“Live in the sunshine, swim the sea, drink the wild air…”

Det har varit en fartfylld vecka. Jag var på kaffe med Frida i tisdags, kaffe med Asta i onsdags, och så Finland-USA match med M's kompisar. Spännande och trevligt att träffa kompisarna. Får det att kännas litelite riktigare. Så kryssning med Ida. Tågresa i ett nästan tomt tåg, och en kopp pepparmintste på Robert's Coffee. Pride and Prejudice and Zombies.

Äckligt härligt med sol. Njöt av den på sommarstugan med mamma, bror, mormor, mormors sambo samt mormorsmor. Mysigt värre. Nu är man en liten bit brunare, somrigare och man har invigt den första flaskan fresita. Talat jobb och bestämt om en middag ute med mormor. Sådär som på de gamla goda dagarna när man sprang på restaurang med henne. 

Annars har man varit på kryssning till Stockholm med sötaste Ida och hennes mor och syster. Mycket dans, god mat, fräscha drinkar och lite shoppande, och skratt. Några få äckliga fyllon också, men det var väl inget nytt precis. Red Passion & Melon Cooler.




Jag hade nog lite glömt hur mycket jag älskar den mysiga känslan av att vara mitt i naturen bland hfågelsång och vindens sus i björkskogen bakom huset. Gnisslet från gungan. Släktingar till höger och vänster och överallt. Nu först ser jag fram emot sommaren och allt den för med sig. Sommarstuga, Lekis, möjligen utomlands och kanske ett SHirl.
1 Kommentarer
Memme:

Du skriver så fint, pockssöt!



Skype någon dag?

2010-05-17 | 11:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.