2010-08-11 | 00:27:28

"Dancing is like dreaming with your feet!"

Jag måste precis kolla upp när det var jag senast skrev, så att jag inte skippar dagar eller skriver samma sak igen. Vilket i och för sig inte skulle vara konstigt, för jag har en tendens att berätta samma saker om och om igen. Utan att komma ihåg att jag berättat det tidigare, då. Um, igår gjorde jag någonting men jag kan inte riktigt komma ihåg vad det var. Jo, jag åkte på kvällen till min mormorsmor (aka Mommo)! På vägen dit träffade jag Ninni, Kati och Linda samt en kille från konfalägret. En mini reunion, haha. Så åkte jag vidare till mommo. På vägen dit försökte jag ringa henne två gånger. Eftersom hon inte svarade han jag bli smått panikslagen och hann koka ihop en massa scenarion i mitt huvud om hur hon låg på golvet medvestlös eller död. Det blev inte bättre när det tog en smärre evighet för henne att öppna dörren. Denna rädsla har blivit så många gånger större efter att jag var övernatten hos henne förra hösten och hon fick en stroke/blodcirkulationsfel i hjärnan. Efter det har jag skyllt på mig själv över alla hälsofel jag märker i henne. Jo, hon är 90 år gammal och det var inte mitt fel att hon hade en stroke eller vad det nu var, men det var mitt fel att hon inte fick hjälp tillräckligt snabbt. 

Ja, tillbaka till det jag skulle skriva om först. Mommo mådde alltså bra då, till min lättnad. På kvällen var vi med om en spännande händelse, dock. Runt halv elva på kvällen skulle jag dra ner gardinerna eftersom jag så småningom skulle börja sova. Synen som möter mig då jag ser ut genom fönstret är något förvirrande. Två brandbilar, två poilisbilar, en ambulans samt en allmän 112-bil. Ena brandbilen var en sådandär med en lyft i ändan, så att de kommer åt höga platser. Detta fick mig att bli lite rädd, vilket kanske är ganska logiskt. Brinner det? Är det en mördare lös i huset? Måste vi evakueras? What's up, liksom? Ungefär 1 minut senare ringer det på dörren. Jag störtar dit, och mycket rätt står där en polisman. Han vill komma upp till taket, snabbt. Vi ger honom nycklarna, men mommo säger till honom att han inte kommer till taket från denna trappan, vilket han inte tror på. Hur som helst hände det inget till oss, eftersom ingen brand existerade (vad vi vet om). Jag misstänker att hela incidenten berodde på att någon ville ta slut på sig själv, begå självmord, genom att hoppa ner från taket. Kommer säkerligen aldrig få veta vad som faktiskt hände...

Idag var jag på bio med syster-Ida och vän-Ida. Det var mysigt, även om filmen - Step Up 3D - var mindre bra. Hon som spelade huvudrollen Sharni Vinson var söt och hennes abs var urheta, precis som den manliga huvudrollsinnehavarens också! Handlingen var usel, men dansscenerna snyggt gjorda, och filmen utnytjade 3D-tekniken på ett bra sätt!



En av de coolaste dansscenerna i filmen enligt undertecknad.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.