2010-07-31 | 13:41:08

Inception



Såg Inception igår med Maya, och den var verkligen prima skinka! Fin och välgjord, även om jag och Maya turvis viskade tillvarandra genom hela filmen: "Alltså jag fattar nog inte riktigt ännu heller....". Filmen går i genret Science Fiction, men var ganska genomsyrad av action och drama också. 

Filmen handlar i stora drag om att försöka plantera en tanke i en persons undermedvetna, och detta kallas då Inception. Huvudpersonen Dom Cobb (DiCaprio) samlar ihop ett team som består av Arthur (Joseph Gordon-Levitt), Ariadne (Ellen Page), Eames (Tom Hardy), Saito (Ken Watanabe) samt Yusuf (Dileep Rao). Alla dessa får i sig ett medel som gör att de somnar och drömmer samma dröm. Personen de vill att skall få en idé är Robert Fischer, och även han hamnar i samma dröm. Men det är mycket svårt att plantera en idé eller tanke i någons undermedvetande, och därför är det inte bara en nivå av drömmande, utan 3. Alltså är det en dröm i en dröm i en dröm. För att göra det lite mer komplicerat kommer det med ännu en nivå i slutet av filmen "Limbo" som det kallas. Alltså en dröm i en dröm i en dröm i en dröm.

Confusing much? Jag fattade inte så mycket av filmen men gillade den i alla fall! Musiken var love! Hans Zimmer är ju helt enkelt jättebra. <3

Inception får ♥½ av 
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.