2010-07-15 | 22:39:19

“Irony is an insult conveyed in the form of a compliment”

Jag är feg. Jag vet det, och ändå gör jag inget åt det. Någon gör något som jag inte gillar, men jag ler och nickar, eller vänder ryggen och går bort. Jag säger inte till, jag finner mig i situationen. Något måste jag ju ha gjort för att förtjäna det. 

Jag gör fel. Jag vet det, och ändå gör jag inget åt det. Jag låter situationen fortsätta, låter mig vara olycklig och den andra hoppfull. En vecka till, kanske det blir bättre?
Men det blir det inte, och det är onödigt att skjuta upp saker. Det är bara att samla mod, ta sig i kragen och göra något. Själv stå för sin lycka, för sina val, för sin framtid. 

Nu gäller det väl bara att kämpa sig igenom några dagar av ensamhet innan det är dags för att ta sig tillbaka till Lekis igen. Konfaläger, 9 dagar. Ungdomar, lovsång, lekar och skratt. Sena kvällar, simning, bastu och plättstekning.



Såhär emo känner jag mig nu. INTE! Egentligen känner jag mig värsta pepp och ser bara fram emot resten av sommaren och vad den för med sig! :D
1 Kommentarer
Vilma:

"Jag låter situationen fortsätta, låter mig vara olycklig och den andra hoppfull. En vecka till, kanske det blir bättre? Men det blir det inte, och det är onödigt att skjuta upp saker. Det är bara att samla mod, ta sig i kragen och göra något."



Om det är vad jag tror att det är (jag tror mest på sak 1, men det kan även vara sak 2), så står jag bakom dig söt. Du är en stark, underbar människa och jag vet att du har modet att göra det. Så gör det. Det kommer bli bättre för dig (och för du-vet-vem). <3

2010-07-18 | 15:42:27
URL: http://vilmafredrika.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.