2010-09-17 | 19:11:47

“Writing is an exploration. You start from nothing and learn as you go.”

Jag har alltid gillat att skriva även om jag aldrig varit sådär överdrivet duktig eller superintresserad. Nu har jag bestämt mig för att ge NaNoWriMo ett försök. Alltså att skriva en bok på minst 50 000 ord på en månad. 30 dagar. Betyder 1667 ord i dagen under 30 dagar, ungefär. Jag har en idé och skall nu försöka få fram en outline, har tänkt försöka använda mig av the Snowflake Method, vilken verkar riktigt bra och lämpar sig för mig. Måste bara hitta på en myriad av karaktärer. Huvudpersonen har ett namn, likadå en annan karaktär. Alla andra går namnlösa än så länge. This is what having nothing to do does to you. Ska alltså försöka på detta, tror ärligt talat att jag inte kommer orka skriva hela 50k ord. Men lite coolt vore det ju att säga att man skrivit en hel bok.


Bilden är härifrån.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.