2010-04-08 | 19:57:00

Oh how I adore ye.

Lalala. Jag färgade mitt hår idag! Fick lönen igår, spenderade idag ungefär hälften, hah. 150€ (1500kr) gick till att ladda mitt busskort. Som tur får jag tillbaka 80% av det när jag skall deklarera skattegrejer. 

Igår hade vi fortbildning efter jobbet. En utomstående talterapeut kom för att tala om Spontan Kommunikation, och det var faktiskt jätteintressant. Hon berättade om en ny teknik som kallas PRT (Pivotal Response Training) och hon visade en video om sina framsteg med en gravt autistisk flicka, och det var häpnadsväckande hur mycket hon hade kunnat hjälpa flickan med, i anknytning till den spontana kommunikationen då. 

Eftersom fortbildningen tog slut vid 20 gick jag övernatten till min moster som jobbar som lärare på samma skola som jag. Det var riktigt roligt att för en gångs skull få umgås med henne. 

Before. Och ser alldeles sprängd ut, men det behöver man inte bry sig om..


Och en usel webcam bild, men dagsljuset hade hunnit försvinna så kunde inte ta en bra bild med kameran...
Är inte sådär mörkt på riktigt, the lack of light gör att det ser så mörkt ut typ.


Imorgon skall jag till Maya som jag inte sett på år och dar (typ sedan februari när vi sågs på abikryssningen) och jag skall sova över hos henne. På söndag fyller min mormorsmor 90år och det skall bli stor fest! Party! Haha.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.