2010-08-11 | 15:32:37

"I'd luv to kiss ya, but I just washed my hair."

Igår var jag alltså till frissan och färgade håret. Jag tyckte inte först att det blev så mörkt, men nu när jag jämför bilder med hur det var före och hur det är efter så märker jag ju att det blev en del mörkare. Inte för mörkt, eftersom jag är nöjd, men i alla fall.



Idag har jag pysslat tack-kort och reflekterat över mitt liv. Jag har kommit fram till att jag inte haft det lättaste livet, men att jag har klarat mig rätt bra om man bortser från det. Nu vill jag inte leka något halvemo-hero-jagärbäst, utan jag kan helt enkelt konstatera "ad astra per aspera". Jag vill inte heller påstå att det jag gått igenom är oöverkomligt eller att ingen annan haft liknande svårigheter i livet, eftersom jag vet att jag är långt ifrån ensam. Men det har varit en jobbig uppväxt. Nu är jag ju inte färdigt vuxen, utan har en hel del av färden kvar. 

Nu var det färdigreflekterat för idag, precis som jag har fått alla tack-korten färdiga! Nu skall jag bara föra dem till posten och så kan jag stryka av en till sak från min to do-list. Ja, jag har en to do-list. Saken är bara den att allt skall bli färdigt innan nästa veckas fredag. Majoriteten borde jag ha fixat denna vecka, innan imorgon, men det har jag ju inte gjort. Imorgon åker jag till Lekholmen igen för att vara hjälpis på Familjelägret, vilket torde vara rätt roligt. Hoppas jag då. 



0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.