2010-08-06 | 17:46:13

"The right to do something does not mean that doing it is right."

Hur vet man om man gör rätt? Rätt val, rätt handling, rätt ord. Hur skall man veta precis vad som är rätt? Jag vet inte om jag skall åka. Tänker jag bara på mig själv, så är svaret självklart. Ja, jag åker. Tänker jag på min familj som inte alls mår bra vet jag inte längre. Jag blir osäker, rädd, bekymrad. Mamma är deprimerad, det är orsak nog. Hon är så gott som min bästa vän. Om något händer henne medan jag är borta vet jag inte vad jag skall göra.

Fick precis veta att min syster, den jag hela tiden kallar en bitch och den som hela tiden skriker åt en, har anorexi och att hon skär sig själv. Vad fan skall jag göra nu? Hon behöver hjälp, hon behöver stöd. Okej, vi är inte jättenära, men hon är närmare mig än den andra systern. Det är inte min sak att blanda mig i hennes liv heller, jag är inte föräldern. Men det känns hemskt att inte ha märkt. Jag har vetat att hon mår dåligt, men det har varit så lätt att bara märka det att hon beter sig som värsta irriterande saken. 

Vi behöver inga mer katastrofer.  Jag vet inte hur jag skall välja, även om jag redan valt. Men skall jag välja om, har jag valt rätt, vad skall jag göra? Jag kan inte be om hjälp, vet inte vart jag skall vända mig. För mycket tid att tänka, för mycket att tänka på, för lite som lugnar ner mig. För lite tid, för mycket at göra. 12 dagar. 

Hur väljer man mellan att göra något man drömt om och något som man känner att ens ansvar är?



Tack Ida för bilden<3


2 Kommentarer
Sophie:

Jag försöker hålla bloggen vid liv bara för ni är så otroligt söta mot mig.



Ha en fortsatt trevlig sommar.

Pussar och kramar ♥ /Sophie

2010-08-06 | 20:40:32
URL: http://sophue.blogg.se/
vilma:

Pocks. Du är en fin människa, och trots att du och din syster är problemiga mot varandra så finns det något djupare än det. "Love conquers all", som du skrev.



Jag är verkligen ledsen att höra om din mamma och din syster, och du ska veta att jag alltid finns här när du behöver mig. gosa



Åk nu till England och ha en damn good tid där! Allting löser sig. Din mamma har ju faktiskt en partner att luta sig emot, och din syster en familj. Och du har vänner (bl.a. mig!)



Massa kärlek,

tvillingen ♥

2010-08-07 | 08:54:34
URL: http://vilmafredrika.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.