2010-06-26 | 19:41:30

I'm Coming Back To The Heart of Worship

Ja, nu har jag ju inte precis uppdaterat särskilt mycket. Studentdimissionen kom och gick, festern likaså, och plötsligt var det sommarlov. Inget sting av nostalgi på dimissionen, inget "OMG, nu kommer jag inte se dessa människor någonsin mer." Även om det är bittert att igen på ett sätt måsta börja om, istället för att fortsätta i samma skola, med samma människor. Gymnasiet Lärkan var ett bra kapitel i mitt liv, men det kapitlet är nu avslutat. 

Min egen fest var rätt kul. Jag fick vinglas och pengar i mängder, samt lite tallrikar och sånt jag önskat mig. Söt-Ida var där, och Mica, och hela familjen och ganska många från släkten också. Det var roligt, och jag fick i mig ganska många glas skumpa, och det var gott. Så smakade jag på någon passionsfrukt skumpa, och det var jättegott det med.

Efter festen gick jag och festade med Tilda och hennes supertrevliga franska kompis Marion. Vi var till Tavastian Lauantaidisko (som vanligt) och det var hur roligt som helst! Fast musiken var ganska dålig den kvällen, men det blev dansat i alla fall. Det spelades MGMT - Time To Pretend och Kids och det var hur nostalgi som helst.Och så spelade de M.I.A - Paper Planes, och det var också jätteawesome. 

Marion, jag och Tilda. :)
Dagen efter mådde man kanske inte så bra, även om jag inte hade druckit sååå mycket. Dagen efter skulle jag anyway påbörja sommarjobbsmånaden på Lekholmen, som är typ världens mysigaste ö. Där har jag varit more or less 5 dagar i veckan dygnet runt och jobbat som holmledare. Där blev jag även anfallen av en gås, vilket var lagom skrämmande. 

Jag var till Tallin med M, vilket var roligt. Vi hade hotellrummet på översta våningen med egen bastu. Vi shoppade, åt mycket och gott, drack några goda drinkar och hade helt enkelt mysigt. Lite dåligt väder var det, eftersom det regnade, men annars var det en lyckad resa.

Jag var även till högholmen med M. För er svennar är Högholmen Helsingfors Zoo. Där fanns då en massa söta djur, och det var också en mysig utfärd.
Till expempel en sådan där såg jag, och även liite mer exotiska djur som t.ex. en snöleopard och så mina släktingar kamelerna.
Sorry för världens tråkigaste inlägg, men ingen tvingar ju er precis att läsa heller. ;D
1 Kommentarer
Frida:

Hur länge jobbar du på Lekis? Så jag vet om jag hinner hälsa på dig där eller inte :)

2010-06-29 | 15:00:37
URL: http://oneofthewilds.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.