2010-09-05 | 17:37:57

“What is the definition of a good wine? It should start and end with a smile.”

Jag har inte fått någon ordentlig våg av hemlängtan än. Tror inte riktigt att jag kommer få det heller, jag är inte precis av den typen. Men jag saknar nog alla där hemma. Vänner och familj och släktingar. Saknar att bara kunna ringa till Ida och gå på bio med henne, eller att kunna ringa till mamma och tala med henne i en halvtimme när man väntar på bussen. Nu kan jag inte göra det. Visst finns Skype, men man måste komma överens om en tidpunkt och så är det inte alls samma sak. Man kan inte komma överens om att träffas nästa söndag eller något. Det suger lite. Nåja, jag behöver bara komma igång med livet här, hitta lite kontakter att keiffa med eller gå på bio med. Men det är inte heller samma sak. Historien och allt det finns inte där. 

Nu till helt andra saker. På fredagen hade jag urkul. Drack vin och sjöng singstar med Helen och hennes vänner Nichola, Mary och Michelle. Även om de alla är minst 30 år var det mysigt och roligt. Fast lite villt gick det till i slutet och jag har ärligt talat aldrig mått sämre än igår.


Söt-Molly skrapar oftast på dörren runt 7 på morgonen, så släpper jag in henne, hon lägger sig på min mage och så sover vi där. På kvällen sitter hon i min famn och är söt. Jag tänker absolut ta med henne hem när jag åker härifrån. <3
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.