2011-05-09 | 22:54:45

“If I never met you, I wouldn't like you. If I didn't like you, I wouldn't love you. If I didn't love you, I wouldn't miss you. But I did, I do, and I will.”

Igår mådde jag inte bra. Det var morsdag och hade jag befunnit mig i Finland så hade jag varit hos mommo med hela min familj och en massa släktingar på morsdagskaffe. Det bara slog mig hur mycket jag saknar dem. Jag vill inte att de skall glömma mig, att jag är deras storesyster, att jag finns där för dem. För det är främst mina syskon, min mamma och mina hundar jag saknar. Så mycket har förändrats. Matilda har insjuknat i narkolepsi, Oliver har kommit in i målbrottet och är säkert 20cm längre än jag, Ida går redan på 8:an och mamma har överkommit sin depression och kommit igenom gymnasiet! 

Det känns väldigt svårt ibland att vara borta från dem. Borta från alla dem som betyder så himla mycket för mig. But that's the price you pay for trying to find yourself and make your dreams come true, antar jag. 


Annars var idag okej! Jag var på fika med fina Friday. Vi satt på Starbucks i två timmar och bara talade. Mys! Jag drack en venti decaf iced latte with a shot of vanilla och så åt jag en tomat-mozzarella sallad och till efterrätt blev det en slice blueberry cheesecake! Mums!

Så tog jag en trip via Boots efter jobbet (där jag blev klar med alla numrorna på typ 30min och sedan fick gå hem...). Köpte en primer, ett läppstift, fuktighetskräm till ansiktet, blush i en fin peach-nyans, två smink-borstar och så lite hygiengrejs som jag var i behov av. Oh tänkte glömma! Köpte också Maybellines gel eyeliner och gosh den är bra! Blev chockad när jag såg den minimala burken men så provade jag den när jag kom hem och man behöver en så liten minimal gnutta av den så den kommer ju att räcka i all oändlighet! Har aldrig kommit så nära min lashline med något annat smink heller! 

(När blev jag ytlig och började blogga om kläder och smink...? I do apologise)

1 Kommentarer
Byron:

Inget är perfekt, vad man än gör har det upp och nedgångar. Men du verkar ändå ha det jäkligt nice i London :) Du kanske kan åka och hälsa på din familj snart :)

2011-05-10 | 10:34:32
URL: http://scotlandismine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.