2011-05-15 | 17:30:06

"Boys, boys with their toys, toys"

Alltså oh my frikkin' god. Gårdagen var perfekt på så många plan att det inte går att beskriva. (Okej det går ju att beskriva, så here we go!)

Så, jag och Charlie åkte iväg typ 12-tiden. Kom fram till hotellet och fann det precis så fint som vi hade förväntat oss. Faktiskt finare också. Charlie kollade sin fotboll (vi hade en enorm TV i rummet) och jag låg i badet och hade det skönt. Vi frågade i lobbyn om de visste någon bra indisk resturang i närheten, och funny enough så fanns det en bra sådan precis på andra sidan gatan. Så efter en drink i hotellets bar (jag drack en Strawberry Mojito som var typ den godaste drinken jag någonsin druckit - även om det kostade £14, ehh) drog vi vidare till restaurangen. Taket var gjort av glas och det var härligt ljust och fint. Vi åt Chicken Tikka Masala med Naan, och alltså det var den godaste maten jag typ någonsin ätit. Så otroligt bra balans på gräddighet, konsistens och kryddor. 

Efter mat + vin drog vi tillbaka till hotellet för en snabbis (tolka det som ni vill) - vi behövde ju fixa oss klara inför giget. Så kollade vi början till Eurovisionen (Azerbaijan - wtf?!), och ungefär kvart i 9 drog vi till Borderline för att se Florrie! Vi tappade bort oss på vägen, men det behöver vi  inte tala om (rätt duktigt med tanke på att Bordeline låg 5min från hotellet...). Väl där beställde vi några drinkar, vi körde Vodka Lemonade som vanligt. 

Giget var underbart. Florrie är sjukt bra på scen. Beautiful and talented typ. Så sjukt bra. Kan inte säga något annat. Hon uppträdde i typ 45min och när vi var på väg till hotellet efteråt såg jag att en tjej köpt en Florrie-väska, och så ville jag ju ha en. Så tjejens pojkvän pekade ut var man kunde köpa merchandise. Jag och Charlie kollade på en t-shir, men den såg lite stor ut så jag tänkte inte köpa den. Så kom en man fram.

Han: "Would you buy it if Florrie signed it?" 
Jag: "Yes, definitely." (Fast trodde ju inte att hon skulle signera den)
Charlie: "Can you actually get her to sign it?" 
Han: "Of course, she's standing there! Come with me, come talk to her. She'd love to talk to you!" 

Vi vänder oss om och mycket riktigt står Florrie där! Så talar vi lite mer med mannen och vi berättar att vi stannar över natten på hotell, och då säger han:

"Oh, you're the couple who're here for the romantic weekend!"

Jag fattade inte hur han kunde veta det, men så kom det fram att Florrie läst en av mina tweets! Så hon visste typ vem vi var! Så kom det också fram att mannen vi stod och talade med faktiskt var hennes manager...

Så jag köpte en Florrie-väska, och hon signerade den! Florrie var så himla söt, och otroligt snäll. Vi talade i typ 5-10 minuter om hennes uppkommande EP och album. Sedan fick vi ta några bilder med henne. 

Efter allt det gick vi tillbaka till hotellet efter en sväng via McDonald's. Lite mys och sedan blev det sömn i världens skönaste säng. 

På morgonen blev det frukost (continental + full english), och vi bestämde oss för att beställa det som room service. Otroligt gott. Så det blev müsli med naturell yoghurt, croissanter, fruktsallad, vattenmelon, apelsinjuice och så poached eggs, fried mushroom och bacon. Åh, och varm choklad. Hotellfrukost i sig är ju gott, men hotellfrukost i sängen - det är himmelriket det. 

Efter lite mer mys blev det dags att åka hem. Men världens bästa helg med världens bästa Boyfriend var det. 




3 Kommentarer
Byron:

"Gårdagen var perfekt på så många plan att det inte går att beskriva. (Okej det går ju att beskriva, så here we go!)" Lol X)



Måste säga så här. När jag läste inledningen tänkte jag, hur perfekt kan det egentligen vara? Men efter att ha läst, oh my frikkin god, that's totally awesome. :look. Verkligen underbart! Happy for you :D :D

2011-05-15 | 17:44:38
URL: http://scotlandismine.wordpress.com
matilda:

Hejsan:

Ja jag vet att det inte är orginalbilden, bilden är ändrad för att efterlikna, Men det gör inget tycker jag. Tycker ändå det är sött=)



Fina bilder du har!

ha en fin dag

2011-05-16 | 15:50:32
URL: http://matildamayandersson.blogg.se/
Holey:

Åh vad härligt det låter! JAG VILL VARA DIG. Eller åtminstone få träffa dig så att jag kan peta på dig och absorbera lite av ditt liv <3

2011-05-16 | 22:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.