2010-03-14 | 16:34:58

Vad är det för fel på folk?

Idag är det många saker som irriterar mig. Framför allt saker med Finland.

1. Hur kommer det sig att sprakastickor är K18 men man får köpa ett hagelgevär när man fyller 15? Jag ser det logiska, för det är nog så farligt att använda sprakastickor. 

2. En 12-årig tjej kidnappar en baby, får panik och gömmer den under 20 cm snö. Och får typ inga konsekvenser. Hon liksom bara "kände för det". 

3. Finska domstolen har bestämt att två "mommon" (en mormor och en farmor) från Egypten och Ryssland inte får stanna i Finland då de inte räknas till den "direkta familjen".  Mormorn från Egypten är sjuk och läkarna säger att hon borde få stanna med sin familj för att överleva, men de gummorna båda sparkas ut. Det är väldigt fel. 

4. Varför kan jag inte studera Engelska Filologi i Helsingfors?! 

Annars så har jag varit sjuk sedan onsdagkväll. Vilket är passligt inför studentexamen. Igår halvgrät jag hela dagen då det var omöjligt att svälja. Men jag tog mig igenom dagen genom att äta en liter glass och vara halvhög på värkmedicin. Alltså var det en rätt rolig dag! Dagen slutade ju också med Melodifestivalen (som kom på tv här!), som jag såg med min syster (12 år), vilket var lite spännande då hon beter sig som en arrogant padda de flesta dagarna på året.


Men idag kan jag t.o.m äta fast mat! Wiho! Men i stället har jag fått en trevlig hosta. Och jag har kollat 5 avsnitt Bones idag. Borde kanske läsa lite inför morgondagens studentexamen?
1 Kommentarer
Niklas Hubert Alsten:

Sv:

Åker du på SHiRL så kan du nog få den av mig, den är ändå för liten för mig egentligen :p

2010-03-16 | 21:57:13
URL: http://decipher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.