2011-04-22 | 02:16:06

Chilling

Har typ haft världens skönaste vecka. Har jobbat typ 15min per dag och solen har skinit (det har varit varmt! Typ 25 grader varje dag), så  det har varit riktigt okej. På måndag och tisdag åkte jag in vid 12:30 och jobbade i en kvart, sedan fanns det inga mer nummer att ringa (wave:n var slut..). På onsdag träffade jag först finaste och gosigaste Vilma-twin och vi tog en lång fika på Starbucks. Mysfaktor femhundra. 

Efter fikan tog jag tuben till King's Cross och halvsprang till jobbet - en ny wave skulle börja och jag skulle ju faktiskt jobba! Var typ fem minuter sen eftersom tuben krånglade och stod stilla, och kom sedan springandes in till jobbets gård och blev förvånad eftersom majoriteten av the Internationals satt utanför och talade. Jag sprang in i alla fall utan att reflektera över saken desto mer. Talade med bossen för det nordiska teamet - Malin, och hon berättade att det var problem med systemet men att det skulle ta en 20 minuter att fixa det. Nå, ut på gården gick jag och de två andra finska tjejerna, och sedan satt vi där och talade. Som tur var det närmare 3 timmar, och inte bara 20 minuter. Vid 18 fick vi åka hem.

Idag har jag inte jobbat heller! Eller jo, jag jobbar 15-18:20, men det räknas typ inte... Tog en latte med de finska tjejerna på ett urmysigt café vid Exmouth Market, och sedan lade vi oss i parken en stund. Verkligen fint, och jag har nog lärt känna tjejerna mycket bättre under de två senaste dagarna. Tyvärr tror jag inte det precis blir något Afterwork med dem, eftersom Amal är muslim och de dricker inte (har jag för mig.... ignorant jävel = jag) och Annette är typ 33? Så vi har kanske inte så mycket gemensamt. Kanske ska dra italienska killarna på drink, Guido är ju riktigt trevlig, även om något flirtig (:look).

Nu lång helg med mycket mys! Har knappt sett kosen av the Boyfriend, så gäller väl att umgås där lite. Nu sova, får bara hoppas att Boyfriend i frågan inte snarkar lika högt som förra natten. Var ju löjligt, halva huset skakade nästan...


hahah hej jag.
2 Kommentarer
vilma:

hej snygga twin, det var hemskt trevligt att träffa dig ♥

2011-04-23 | 02:15:22
Wilma:

Låter som en underbar vecka! Nice jobb :D Jag blir sjukt pepp på London när jag läser din blogg, men jag tror jag kommer nöja mig med Edinburgh. Någon gång kanske jag kan besöka dig :) Ha det nice :)

2011-04-23 | 13:02:56
URL: http://scotlandismine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.