2011-04-30 | 02:35:08

Kärlek och sånt (warning: äckligt blödigt och kärleksfullt)

Jag sitter här på soffan. Jag ser över på pojkvännen och det slår mig hur otroligt mycket jag gillar honom. När jag ser honom sprider sig ett leende över mitt ansikte, mitt hjärta slår ett extra metaforiskt slag, fjärilarna sprider sig i magen. Helt enkelt känner jag en sådan otroligt lycka när jag ser honom. Vi har varit tillsammans i 5 månader, mer eller mindre. 5 månader sedan vår första dejt blir om 3 dagar. Inte det längsta förhållande jag haft, men väldigt långt det förhållande där jag varit lycklig längst. Genuint förälskad. En så otroligt fin känsla. Jag känner mig bra, jag känner mig säker. Det är något så härligt i att få ett sms som säger "When you come home I'll take care of you" när man klagat på magont. Känna att någon bryr sig. Att få höra att man är vacker. Små saker, bara att få veta att man är älskad.

Aldrig är det bara dans på rosor. Men det känns så himla bekvämt. Like coming home. Jag blir nästan lite tårögd när jag skrivet detta, vilket inte är riktigt så som jag brukar vara. Men jag har märkt att det är okej att visa känslor. Att visa sorg. Att kunna gråta. Mycket tack vare Charlie. Jag vet inte om detta kommer att hålla. Det kan man ju aldrig veta. Men jag hoppas. För det känns så rätt.

Can't explain what it is
It takes my heart on a ride
The thought of seeing you

You teach me more everyday
You've lived your life more then me
It's no bother it's you I see

Who knows what happens now
One day things will change I know
But today here and now
I don't have any doubts at all

That it's me and you
Stuck like glue
Soul to soul
Home from home
Perfect too
Me and you

I don't why I'm afraid
It's losing you that I dread
I shudder at the thought

You are the medicine jar
You're the court and the spark
I'll love you when I'm old

Who knows what happens now
When we take our final vow
But today here and now
I don't have any doubts at all

That it's me and you
Stuck like glue
Soul to soul
Home from home
Perfect too
Me and you

Diana Vickers – Me & You
2 Kommentarer
Kitty:

Fint och inte alls kletigt. :)

2011-04-30 | 08:45:16
Byron:

Åhhh så fint :D Jag är glad för din skull och jag måste erkänna det rätt avundsjuk ;) Kram :)

2011-04-30 | 12:18:20
URL: http://scotlandismine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.