2011-05-11 | 23:22:55

“On a bad day, I have mood swings - but on a good day, I have the whole mood playground”

En till inte så jobbig dag bakom mig. Åkte in till jobbet vanlig tid, bara för att bli hemskickad på direkten. På samma gång sade Malin att torsdagens och fredagens skiften blivit inställda så jag behöver inte komma till jobbet. Får i alla fall betalt för idag + imorgon, men fredagen går obetald, vilket är lite trist. Hur som helst ville jag inte åka hem efter att jag fick dagen ledigt. Gick alltså först till näraliggande parken och satt mig på en bänk. Kollade lite på människor, och sedan ringde jag mamma. Vi talade i typ 30min, vilket var mysigt. Roligt att bara tala. Ibland vill man nog bara höra sin mammas röst. 

Annars så gick jag till Starbucks och satte mig ned. Drack en enorm Vanilla Latte (glömde beställa decaf! :c )och åt en bit Velvet Chocolate Cake (hejdå diet som höll i en dag...). Så läste jag lite på Red Queen (som är apbra annars!). Efter att jag druckit upp min latte stod en stackars businessman där och såg så ledsen ut för att han inte hade någonstans att sitta så jag gav min plats åt honom. Så åkte jag vidare till Oxford Street, tappade bort mig till H&M. Köpte en blazer, en topp (randigt igen, hoppsan) och så en kjol. Vidare till nästa Starbucks och en till Vanilla Latte (denna gång decaf dock). Bläddrade lite i en Marie Claire och började önska att jag var miljonär så jag kunde köpa ala kläder jag vill ha. Vidare till Primark där jag var duktig och bara köpte underkläder, tights och ansikts-wipes. Duktigt av mig! 

Efter allt detta åkte jag hem. Fast mamma ringde när jag satt på tåget och så talade vi i en kvart, och det var mysigt. Gjorde planer för att slå till stort och festa hela natten när hon tar studenten nu i Juni. Ska åka hem då och hälsa på. Usch vad jag saknar alla där hemma. 

(PS: Jag borde nog sluta använda parenteser i var och varannan mening..)

Starbucks för hela slanten!


1 Kommentarer
Byron:

Ditt jobb är crazy! Men bra att du får betalt utan att behöva jobba! :) Starbucks är nice :D Soft med shopping. Jag längtar tills min "lediga" tid börjar. Alltså när skolan äntligen är över ;) Nu blev det här en lång och lite svamlig kommentar. Men ehhh enjoy :D gosas

2011-05-12 | 08:55:31
URL: http://scotlandismine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



20, förvirrad, förälskad.

Jag är en tjej som bor lite utanför London och försöker hitta mig själv, mitt drömyrke och leva livet. Bor tillsammans med min fotbollsgalna, te-älskande pojkvän och tar dagen som den kommer.
bloglovin



TIPSY: rund om fötterna.

GUTTED: Irriterad, störd. I'm so gutted.

AUDACIOUS: Djärv, Dristig, Fräck.